Putování po Levádě do Caldeirão Verde a Inferno na Madeiře

aCestování ostrově Madeira by nebyla kompletní bez procházky kolem jedné z nejkrásnějších levád, Levády Do Caldeirão Verde. Za 55 minut jízdy autem z Funchalu se ocitnete v prostředí plném přírodní krásy.

Tento trek začíná a končí v lesoparku Queimadas, kde najdete parkoviště a tradiční domeček Casa de Abrigo das Queimadas. Tento domeček si zachoval původní vlastnosti typických Santánských domů s doškovou střechou a navíc funguje jako kavárna a restaurace, což je příjemné místo k občerstvení po vašem dobrodružství.

Na tento výlet obvykle stačí kolem 5 hodin, což je dostatečný čas na to, abyste si mohli prohlédnout Levádu Do Caldeirão Verde a pokud budete chtít, můžete prodloužit svůj trek až do Inferna.

Leváda Do Caldeirão Verde, známá také jako Zelený kotel, nabízí středně náročnou trasu dlouhou přibližně 14 km, pokud se rozhodnete pokračovat až do Inferna, pak je trasa dlouhá 20 km. Postavená již v 18. století, tato leváda slouží k přepravě vody z nejvyšších vrcholků ostrova Madeira do zemědělských oblastí ve farnosti Faial.

Při putování jdete podél levády vytesané do skal a hlubokými soutěskami. Projdete čtyřmi tunely a na konci trasy naleznete malebné jezírko s vodopádem, kde se můžete osvěžit. Vodopád padá z výšky 980 m n. m., jeho výška je asi 100 m.

Pokud se rozhodnete pokračovat, čeká na vás náročnější úsek na Inferno s výhledem na další vodopády. Po chvíli dorazíte k schodům, které překonávají výškový rozdíl terénu. Vyšplháte je nahoru a pokračujete dál až narazíte na rozcestí.

Cestička vlevo jde krátkým tunelem a pak někam dál do neznáma (na mapě je zakreslena pouze vyhlídka), rovně je 2,5 km dlouhý tunel s Levadou do Pico Ruivo, kterým byste se dostali do oblasti Fajã da Nogueira, a vpravo naše leváda ke Caldeirão do Inferno.

Zahnete tedy doprava a projdete dalším tunelem, na jehož začátku padá vodopád přes cestu. Pak další a další tunel, všechny normálně průchozí. Mezi nimi krásné výhledy do zelené divočiny. Po chvíli dojdete na Caldeirão do Inferno, což je v překladu Pekelný kotel.

Jméno naprosto odpovídá realitě. Vodopády, skalní průrvy, všude vegetace, hluboké kaňony (které se špatně fotí). Je zde mostek s kovovým zábradlím. Ještě pár tunelů a trasa končí u kolmé stěny, po které stéká voda v drobných pramíncích.

Stejnou cestou se pak budete vracet k autu na parkoviště.

Budete procházet nádhernou přírodou v původním vavřínovém lese a jestliže v posledních dnech pršelo, bude mokro – tak nezapomeňte si s sebou vzít pláštěnku nebo nepromokavou bundu (ať vám nekape ze stromů voda za krk).

Informace o trase:

• Základní trasa: 7 km tam, 7 km zpět (celkem přibližně 14 km)
  • Trasa s Infernem: přibližně 20 km
  • Celkový čas – okolo 5-ti hodin
  • Více informací na aplikaci Mapy.cz: https://en.mapy.cz/s/reluhofavo (doporučuji stáhnout)
  • Do tunelů doporučuji si vzít baterku

>> Chcete se s námi vydat na jednu z nejkrásnějších levádových túr na ostrově Madeira a objevit tunely, vodopády a opravdu nádherné výhledy? Neváhejte a rezervujte si tento výlet jestě dnes. Během výletu můžeme navštívit i Santanu s typickými madeirskými domečky se slaměnými střechami, pokud nám čas dovolí.